Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27 Kwi 2024, 16:57



Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Technika jazdy 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lut 2010, 10:54
Posty: 62
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Post Re: Technika jazdy
Amadi napisał(a):
a te podskakiwanie na siedzeniach :D ?


Ja tak robię jak się konkretnie wku***ę, ale zbyt dużo mi to raczej nie daje. :P

Tak serio to też kiedyś się nad tym zastanawiałem. Nie znam niestety charakterystyki rozwoju mocy tych silniczków, ale jeśli jest on podobny jak w przypadku silników benzynowych stosowanych w samochodach, to takie zachowanie może mieć pewien sens.

Image

"Podskoczenie" na wyjściu z zakrętu (gdy nabieramy prędkości) na ułamek sekundy odciąża wózek. W czasie tym silnik, generujący przy niskich obrotach małą moc (czyli przy wychodzeniu z wolnego zakrętu), miałby więc do rozpędzenia wózek który jakby na ułamek sekundy waży mniej. Powrotne "dobicie" kierowcy w fotelik byłoby mniej uciążliwe, gdyż wraz ze wzrostem obrotów, który w międzyczasie nastąpił, wzrosła i moc generowana przez silnik.

Teoria ta wydaje mi się jednak bardzo mało prawdopodobna, żeby nie powiedzieć głupia. Sama faza "wybicia" ( :roll: ) powoduje przecież chwilowy wzrost nacisku na wózek...

Jeśli ktoś ma mniej mongolską teorię, to poproszę o podzielenie się, bo również mnie to interesuje. :P

edit:

Teoria Tomka jakby ździebko rozsądniejsza. :lol:

_________________
Oh, I'm sorry, did I break your concentration?


23 Maj 2010, 21:43
Profil

Rejestracja: 15 Maj 2010, 09:39
Posty: 13
Post Re: Technika jazdy
byłem na tych ostatnich zawodach i byłem prawie na końcu, ale mam nadzieje, że z zawodów na zawody będzie lepiej. Przedtem jechałem tylko raz na torze i na zawodach poprawiłem czas z 35,91 na 35,35. Jak jechałem w wyścigu to zauważyłem, że na wejściu w zakręt jestem wolny, ale nadrabiam na wyjściu, myślę że tutaj mogę zyskać wiele. Nie wiem czy za ostro wchodzę w zakręt i wytracam prędkosć ?


27 Maj 2010, 11:56
Profil

Rejestracja: 01 Cze 2010, 10:19
Posty: 12
Post Re: Technika jazdy
Witam,
mam takie pytania..
chodzi mi o balans ciałem podczas pokonywania zakrętów, w którą stronę należy się wychylić aby lepiej przejechać zakręt?, czy może trzeba trzymać ciało w pionie?,
druga sprawa to ułożenie siedzenia, czy ma znaczenie, że fotel jest bardziej posunięty do tyłu lub bardziej do przodu? (kosztem komfortu)?
Co myślicie o "przycieraniu" opon - band w celu szybkiego hamowania na zakrętach ?
Czy planujecie zmianę konfiguracji toru?
Słyszałem, być może to pogłoski o powiększeniu toru?

i ostanie : w jaki sposób pokonujecie zakręt Nr 9- wg. jeden z bardziej decydujących ;)?

mój ostatni czas to ok. 32.60

pozdrawiam
Adam.


01 Cze 2010, 10:27
Profil
Administrator

Rejestracja: 31 Sty 2010, 12:20
Posty: 104
Post Re: Technika jazdy
Balans - z balansem ciala bywa roznie.. tzn kazdy ma inna teorie. Moim zdaniem wychylenie na zewnetrzna powoduje lepszy docisk zewnetrznych opon i tym samym lepsza przyczepnosc.

Fotel - w Tychach fotel sie nie rusza przeciez? tylko pedaly sie przesuwa..

Bandy - nie probowalem ale wydaje mi sie to kiepskim pomyslem.


03 Cze 2010, 11:52
Profil

Rejestracja: 29 Kwi 2010, 08:17
Posty: 11
Post Re: Technika jazdy
Co do balansu:

http://www.youtube.com/watch?v=aCiujJ8f4to

Nie znam się na tym kompletnie, ale w gokartach nie ma mechanizmu różnicowego, brak dyferencjału powoduje poślizg tylnej osi (idealne do driftu, nienajlepsze dla jazdy na okrągło). Układ kierowniczy gokarta tez jest "dziwny". Wystarczy siedząc w gokarcie przed startem skręcić maksymalnie kierownicę - jedno koło się podnosi. Efektem tego - podczas jazdy w zakręcie gdy przednia oś jest dociśnięta - tylne "wewnętrzne" koło ma tendencję do odrywania, stąd lepiej je odciążyć, tym samy dociążyć drugie poprzez balans na zewnątrz - bo to na nie przełoży się cała moc przyśpieszania. Mój wniosek jest taki, żeby minimalizować poślizg tylnej osi, biorąc pod uwagę brak dyferencjału, idealnie będzie pokonywać zakręty na 3 kołach (2 przednich i 1 tylnym), a ten "dziwny" układ kierowniczy ma nam chyba w tym pomóc.


03 Cze 2010, 21:56
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 15 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 27 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style by ST Software for PTF.