Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28 Kwi 2024, 01:36



Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Plan Toru 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 29 Mar 2010, 21:50
Posty: 2
Post Re: Plan Toru
Mimo ogromnej ciekawości to nie zdradzajcie mi jak jechać. Największą zabawę mam samemu szukając i obserwując innych.


29 Mar 2010, 22:02
Profil

Rejestracja: 16 Lut 2010, 17:33
Posty: 12
Post Re: Plan Toru
Ale ja muszę ci powiedzieć, poprostu muszę i myślę, że kazdy o tym marzy....Napieraj na wdechu i bez przerwy.


30 Mar 2010, 19:38
Profil

Rejestracja: 08 Maj 2010, 11:24
Posty: 6
Post Re: Plan Toru
Na starcie zaznaczę że jestem tylko amatorem i poniższy rysunek obrazuje jedynie mój tor jazdy i momenty hamowania. Taka jazda dała mi 36.36s, więc mam jeszcze sporo do poprawy. Jestem ciekaw jakie są wasze doświadczenia i spostrzeżenia.

Załącznik:
tor_jazdy.gif
tor_jazdy.gif [ 12.91 KiB | Obejrzany 11013 razy ]


Druga sprawa to dokładny schemat toru. Ten aktualnie wrzucony na stronkę jest ładny, ale nie oddaje charakterystyki zakrętów. Postaram się coś przygotować, a w międzyczasie zapraszam do komentowania moich błędów.


09 Maj 2010, 22:53
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lut 2010, 10:54
Posty: 62
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Post Re: Plan Toru
Mnie brakuje naprawdę sporo czasu do najlepszych, ale jestem niemal pewien, że kręciłbyś zdecydowanie lepsze czasy gdybyś:

-wychodził nieco szerzej z pierwszego zakrętu, a wchodził nieco szerzej w drugi zakręt ( w sensie, że nie wykorzystujesz całej szerokości toru). Jeśli spojrzysz na to jak jeżdżą najszybsi, to zobaczysz, że niemal ocierają się o bandy.

-wychodź szerzej z trzeciego i wchodź w czwarty spod bandy (tak samo jak w przypadku 1. i 2. - da Ci to większą prędkość na wyjściu z 3 i lepszą prędkość w zakręcie).

-za wąsko wchodzisz w 5.

-w 6 i 7 troszkę bliżej zewnętrznej bandy powinieneś być, by mieć lepsze wejście w 7 (wyjście z 7 jest git)

-wejście w 8 warto trochę opóźnić i jechać zdecydowanie bliżej wewnętrznej bandy. Dzięki temu będziesz miał zdecydowanie lepsze wejście w 9. Na tę chwilę przejeżdżasz 8 trochę tak, jakby dalej był zakręt w prawo, a nie nawrót w lewo. ;)

-wychodź szerzej z 10. Będziesz miał wtedy lepsze wejście w 11.

W większości przypadków najzwyczajniej w świecie nie wykorzystujesz całej szerokości toru. Pamiętaj, że idealna linia jazdy wygląda tak:

Image

U Ciebie jak na złość podobnie wygląda w zasadzie chyba tylko 8, w której wyjście trzeba właśnie wyjątkowo zawęzić, by nie tracić w kolejnym zakręcie. ;)

Może trochę to Ci rozjaśni sytuację z ósmym zakrętem:

Image

Jak już mówiłem sam bynajmniej zawodowcem nie jestem. Najszybciej pojechałem tutaj 34,09, więc do najszybszych sporo mi brakuje. ;) Wydaje mi się jednak, że powyższe rady będą pomocne.

A... i jeszcze jedno. Chyba cała czołówka wchodzi w pierwszy zakręt "na trzy". Na prostej dynamicznie zygzakują prawo-lewo-prawo - ostatnie "prawo" to wejście w zakręt. Staram się to dopiero ogarnąć, ale raczej się opłaca.

Dobrze by było, gdybyś wybrał się na zawody. Z Twoimi aktualnymi czasami świata nie zawojujesz, ale obserwując tych, którzy zbliżają się do rekordu toru nauczysz się bardzo dużo.

edit:

O coś takiego mi mniej więcej chodzi:
Image

Zrobione na szybko, więc trudno o precyzję. Chodziło mi mniej więcej tylko o pokazanie Ci ile szerokości toru masz jeszcze do wykorzystania. Jeżdżąc w taki sposób po prostu wytracasz mniej prędkości w zakrętach.

_________________
Oh, I'm sorry, did I break your concentration?


10 Maj 2010, 09:16
Profil

Rejestracja: 29 Kwi 2010, 08:17
Posty: 11
Post Re: Plan Toru
Wszystkiego najlepszego dla Doriano - tak sie sklada, ze mamy urodziny w tym samym dniu :)

@JC00:

Malutka prosba o update Twojej linii wyscigowej. Czy moglbys na nia naniesc gradnienty ktore reprezentowalyby to jak hamujesz i jak przyspieszasz? Chodzi o to, zeby poza miejscami hamowania, pokazac jak hamujesz, w miejscach przyspieszania - jak przyspieszasz. Przyklad w zalaczniku:


Załączniki:
speedline.png
speedline.png [ 2.99 KiB | Obejrzany 10972 razy ]
10 Maj 2010, 15:33
Profil

Rejestracja: 08 Maj 2010, 11:24
Posty: 6
Post Re: Plan Toru
Doriano, dzięki za wyczerpujący komentarz. Tak jak obiecałem narysowałem od nowa tor, nie jest doskonały ale teraz wystarczy, jak bede na torze postaram się dokonac dokładniejszych pomiarów i obserwacji.

Załącznik:
nowy_tor.gif
nowy_tor.gif [ 8.63 KiB | Obejrzany 10967 razy ]


Zachęcam do nanoszenia własnych torów jazdy, miejsc hamowania, albo bardziej przyczepnych "plam" na torze...

przerysowałem na nowy tor również optymalną linię zaproponowaną przez doriano (dodałem też niebieskiego gokarta dla skali porównawczej, ale jak tak teraz patrze to chyba jest deczko za duzy...).

Załącznik:
nowy_tor_jazdy.gif
nowy_tor_jazdy.gif [ 13.83 KiB | Obejrzany 10967 razy ]


Teraz muszę się przejechać i przetestować, przy okazji (odpowiadając na prośbę Bladego) po jazdach testowych naniosę też nowe miejsca hamowania i przyspieszania.


10 Maj 2010, 16:17
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lut 2010, 10:54
Posty: 62
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Post Re: Plan Toru
Świetna robota przy tym nowym planie toru! Jeszcze chciałbym dwie rzeczy uściślić:

-jak już mówiłem dorysowywałem te linie w tempie ekspresowym, wiec zapewne nieporozumienie wynika z mojej niedokładności, ale linia jazdy w zakręcie szóstym powinna być jak najbliżej wierzchołka zakrętu, by na wyjściu być jak najbliżej zewnętrznej i znów schodzić do wierzchołka w zakręcie 7. W zależności od temperatury i stopnia nagumowania toru jest to miejsce w którym chyba najbardziej zmienia się przyczepność, ale sama linia jazdy pozostaje tam (w moim przypadku oczywiście) jak najbardziej bez zmian.

-Wynika to chyba z faktu, że mapa wciąż nie oddaje idealnie toru, ale wejście w ostatni zakręt (prowadzący na najdłuższą prostą) trzeba rozpocząć później niż to narysowałeś. W przypadku wyznaczonej przez Ciebie lini jazdy byłby chyba problem ze zmieszczeniem się na torze przy wyjściu z zakrętu.

Image

Jeszcze raz gratuluję odwalenia porządnej roboty. ;) Mam nadzieję, że na coś się moje wypociny przydadzą.

(dobrze by było gdyby gokartowi wyjadacze zrewidowali moje poglądy na idealną linię jazdy na tym torze)

_________________
Oh, I'm sorry, did I break your concentration?


10 Maj 2010, 19:33
Profil

Rejestracja: 08 Maj 2010, 11:24
Posty: 6
Post Re: Plan Toru
Widzę że "wyjadacze" nabrali wody w usta....

Od razu zaznaczę ze poniższy szkic to czysta teoria, bo nie miałem jeszcze okazji tego przetestować, ale analizując naszą dyskusję doszedłem do wniosku że zapominamy o jednym. Linia, którą "wypracowaliśmy" (głównie zasługa Doriano) jest optymalna tylko dla 100% przyczepności na torze i zakłada że gokart jest cały czas do niej równoległy. W związku z czym wprowadzam do szkicu kąt ustawienia gokarta w stosunku do linii przejazdu.

Na szkic naniosłem wstępnie jak to może wyglądać, ale ...jak zwykle..najpierw trzeba przetestować.

Załącznik:
tor_full.gif
tor_full.gif [ 32.54 KiB | Obejrzany 10942 razy ]


Mały ukłon w stronę Bladego, na pierwszy zakręt wprowadziłem oznaczenie hamowania i przyspieszania, ale tak jak mówiłem - jak się przejadę "nową optymalne trasą przejazdu" to wprowadzę wszystkie zakręty.


11 Maj 2010, 09:43
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2010, 16:55
Posty: 15
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Post Re: Plan Toru
Nie zapomniałeś przypadkiem o czymś?

_________________
Scream if you wanna go faster, bejbe.


11 Maj 2010, 10:44
Profil

Rejestracja: 08 Maj 2010, 11:24
Posty: 6
Post Re: Plan Toru
Zapomniałem np. o numeracji zakrętów, linii startu, pitstopie....ale tak ja pisałem poddaje pod krytykę i uwagi szkic toru i toru jazdy.
Wszystko to i więcej naniosę, jak tylko przejadę się na torze i zweryfikuję koncepcje.

Jeśli macie jakieś uwagi to piszcie, z przyjemnością poprawię/uzupełnię tą grafikę.


11 Maj 2010, 10:52
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style by ST Software for PTF.