Autor |
Wiadomość |
PASI
Rejestracja: 01 Lut 2010, 13:36 Posty: 96
|
ZMIANA REGULAMINU dot. procedury startowej
Sprawa dot. okrążenia formułującego i startu. Dodałbym zapis do regulaminu :
Podczas okrążenia formującego dozwolone jest grzanie opon. Po przejechaniu przedostatniego zakrętu (prawy nawrót) zawodnicy ustawiają się gęsiego i jadą jeden za drugim tzn. zderzak w zderzak, z prędkością jaką dyktuje pierwszy zawodnik. W przypadku jeżeli kierowca na okrążeniu formującym straci panowanie nad kartem, stanie, obróci się itp. spada na koniec stawki . Na prostej startowej jak i w pierwszym zakręcie zabronione jest wyprzedzanie i podejmowanie jakichkolwiek prób.
_________________ „LIGA RZĄDZI LIGA RADZI LIGA NIGDY NAS NIE ZDRADZI”
|
02 Lut 2010, 18:04 |
|
|
MIKI
Rejestracja: 01 Lut 2010, 20:45 Posty: 24
|
Re: ZMIANA REGULAMINU dot. procedury startowej
jestem za grzaniem opon,o wyrzuceniu na koniec stawki po obróceniu się lub zatrzymaniu umawialismy się już 2 tyg temu ,w niedzielę tego nie egzekwowaliśmy,problematyczny może być pierwszy zakręt bo jak nadarzy się okazja do wyprzedzenia to czemu nie skorzystać oczywiście zgodnie z regulminem i zdrowym rozsądkiem
|
02 Lut 2010, 18:13 |
|
|
Habaj
Rejestracja: 01 Lut 2010, 13:35 Posty: 60
|
Re: ZMIANA REGULAMINU dot. procedury startowej
Ja proponuje uzupelnienie tego zapisu:
Podczas okrążenia formującego dozwolone jest grzanie opon. Po przejechaniu przedostatniego zakrętu (prawy nawrót) zawodnicy ustawiają się gęsiego i jadą jeden za drugim tzn. zderzak w zderzak, z prędkością jaką dyktuje pierwszy zawodnik. W przypadku jeżeli kierowca na okrążeniu formującym straci panowanie nad kartem, stanie, obróci się itp. spada na koniec stawki . Na prostej startowej jak i w pierwszym zakręcie zabronione jest wyprzedzanie i podejmowanie jakichkolwiek prób. Wyprzedzanie na prostej startowej oraz w pierwszym zakrecie grozi nalozeniem kary spadku o 10 pozycji w W.
|
02 Lut 2010, 18:14 |
|
|
Tomek
Administrator
Rejestracja: 31 Sty 2010, 12:20 Posty: 104
|
Re: ZMIANA REGULAMINU dot. procedury startowej
Pierwsza prosta i pierwszy zakret to najlepszy (często jedyny) moment na wyprzedzanie. Ja bym z niego nie rezygnowal. Trzeba tylko pilnować falstartow. Albo w ogóle zrobić statyczny start - będzie czytelnie i jasno.
|
02 Lut 2010, 20:29 |
|
|
Włodi
Rejestracja: 01 Lut 2010, 13:03 Posty: 45
|
Re: ZMIANA REGULAMINU dot. procedury startowej
A dlaczego start jest lotny ??
|
02 Lut 2010, 21:09 |
|
|
wosiu
Rejestracja: 01 Lut 2010, 18:59 Posty: 8
|
Re: ZMIANA REGULAMINU dot. procedury startowej
Włodi - start jest lotny żeby wyrownac szanse ciezszych osob (przy starcie zatrzymanym nie maja szans). Ja natomiast bede upieral sie o wprowadzenie ZAKAZU grzania opon. Wszyscy jedziemy zderzak w zderzak i nie ma problemu z falstartem. Jezeli bedziemy grzac opony i ktos sie obroci to stawka nam sie rozciaga i ktos moze zostawic sobie miejsce. Myslicie ze to grzanie opon tak duzo da? Jezeli juz bardzo chcecie grzac opony to mozna to robic np. do polowy okrazenia zeby bylo dostatecznie duzo miejsca na uformowanie wszystkich do startu.
|
02 Lut 2010, 21:58 |
|
|
Włodi
Rejestracja: 01 Lut 2010, 13:03 Posty: 45
|
Re: ZMIANA REGULAMINU dot. procedury startowej
Wydaje mi się że ani grzanie opon przez pół okrążenia ani 10-15 kilo przy starcie nie ma żadnego znaczenia, a co do wagi to przy rozpędzonym gokarcie waga kilka kilo na tylnej osi może wpływać pozytywnie na przyczepność, to tylko taka moja teoria nie potwierdzona żadnymi pomiarami.
|
02 Lut 2010, 22:06 |
|
|
PASI
Rejestracja: 01 Lut 2010, 13:36 Posty: 96
|
Re: ZMIANA REGULAMINU dot. procedury startowej
Włodi między nami jest tak myślę ponad 20 kg różnicy i uwierz mi że to jest na tyle dużo iż na prostej odjeżdżasz mi jak porszawka maluchowi
_________________ „LIGA RZĄDZI LIGA RADZI LIGA NIGDY NAS NIE ZDRADZI”
|
02 Lut 2010, 23:30 |
|
|
Jacenty
Rejestracja: 01 Lut 2010, 21:40 Posty: 8
|
Re: ZMIANA REGULAMINU dot. procedury startowej
Jestem za grzaniem opon. Przed W-A moj kart stal w Pit Stopie wiec dostalem maszyne z total zimnymi gumami gdzie reszta kolegów miala rozgrzane karty z fianału B. Poza tym start z pola bedzie wzbudzal mnostwo kontrowersji dot. falstartów. Drugi argument to poznanie karta zwlaszcza jak nie mielismy nim jazdy w Q
Proponuje dopisac aby zawodnik prowadzacy obowiazkowo zatrzymal sie po ost nawrocie w celu uporzadkowania szeregu calej stawki. Na sygnal startera lub jednego z sedziow rusza swoim tempem w strone lini startu lotnego oczekujac na sygnal startera. DLACZEGO? W ost finale A bylo takie rozciagniecie stawki iz okrazenie formuajce zostalo powtorzone
Jestem za wyprzedzaniem w pierwszym zakrecie zwlaszcza ze koniec stawki ma tam szanse w momencie kiedy grupa prowadzaca ma kociol na drugim zakrecie - nawrocie. Jedyna obostrzenie to zakaz wyprzedzania przed oraz na lini startu. Zachowanie zawodnikow bedzie kontrolowal starter obserwujacy ich poczynania.
|
02 Lut 2010, 23:49 |
|
|
Włodi
Rejestracja: 01 Lut 2010, 13:03 Posty: 45
|
Re: ZMIANA REGULAMINU dot. procedury startowej
|
03 Lut 2010, 09:12 |
|
|